FAQMeest gestelde vragen

Wat doet een professional organizer?

Een professional organizer, ook wel opruimcoach genoemd, helpt mensen met het opruimen van hun woning. Zij coacht mensen hoe ze het opruimen het beste kunnen aanpakken. Met als bedoeling dat mensen na een aantal sessies zelf verder kunnen. Naast het opruimen van je woning kan een professional organizer ook helpen om orde aan te brengen in je financiën, helpen bij het plannen van je afspraken en je huishouden stroomlijnen.

Wat doet een vastgoedstylist?

Een vastgoed- of verkoopstylist helpt mensen om hun woning verkoopklaar te maken zodat deze zo snel mogelijk tegen de hoogste prijs verkocht kan worden. Een verkoopstylist zorgt ervoor dat je woning opgeruimd, neutraal en sfeervol kan worden gepresenteerd op funda zodat een zo breed mogelijke doelgroep bereikt wordt.

Waarom combineer jij deze vakken?

Het is een ideale combinatie: eerst moet je de woning opruimen om het vervolgens mooi te stylen. Ik combineer deze disciplines ook in mijn opdrachten. Ik kom altijd eerst langs om de woning te bekijken, geef de mensen opruimadvies en kom vervolgens een andere dag terug om het huis te stylen. Sommige mensen hebben genoeg aan opruimadvies, anderen vragen me om te helpen met het opruimen zelf. Tip: ga je je woning verkopen en moet je flink opruimen? Ruim dan niet alleen op voor de verkoop, maar ook direct voor de verhuizing. Dus spullen die je niet mee wil nemen naar je nieuwe woning, doe je weg (weg = verkopen, naar de kringloopwinkel of naar de vuilstort).

Wat kost je?

Voor organizing heb ik verschillende pakketten, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een offerte op maat vragen. Ik reken € 60 per uur.

Voor vastgoedstyling heb ik verschillende pakketten: styling met alleen je eigen spullen of styling, aangevuld met accessoires die ik meeneem. Voor welk pakket je kiest is aan jou en ook afhankelijk van de spullen in je woning. Daarnaast geef ik je tips mee voor de bezichtigingen en adviseer ik je om je woning zoveel mogelijk in dezelfde staat te laten zoals ik het heb gestyled. Zo herkennen potentiële kopers de woning beter.

Bedenk dat je deze kosten zo terug verdient, want je huis zal over het algemeen sneller en beter verkocht worden.

Hoe duurzaam werk jij?

Organizing: Als we gaan opruimen, doen we dat zo duurzaam mogelijk en dat is zoveel mogelijk scheiden. Spullen die nog goed te gebruiken zijn, kun je verkopen of naar de kringloopwinkel brengen.

Vastgoedstyling: Ik maak gebruik van de spullen in de woning en vul deze het liefst aan met vintage spullen. Deze spullen vind ik in kringloopwinkels, op Marktplaats en Vinted. Ik ben altijd op zoek naar leuke spullen en heb een klein voorraadje zodat ik altijd klaar ben voor een nieuwe opdracht. De spullen die ik gebruik, worden eigendom van de woningeigenaar en worden ook gebruikt bij de bezichtigingen van je woning.

Is de opdracht dichtbij? Dan kom ik – heel duurzaam – op de fiets (intakegesprek). En anders met de elektrische auto.

Waarom heb je voor dit vak gekozen?

Ik werk al ruim 25 jaar als communicatieadviseur en heb sinds ruim anderhalf jaar ontdekt dat dit ook een vak is. Opruimen vond ik altijd leuk en geïnteresseerd in woninginrichting was ik ook altijd al. Ik heb een opleiding tot professional organizer en vastgoedstylist gedaan en doe dit werk naast mijn werk als communicatieadviseur. Ik word er erg blij van, krijg er energie van en help mensen écht.

Hoe ziet je eigen huis eruit?

Opgeruimd en sfeervol. Meestal… Door mijn stylingopdrachten neem ik vaak leuke accessoires mee of takken die ik langs de kant van de weg vind. Ook ben ik regelmatig oude vazen aan het schilderen. Dat allemaal samen zorgt wel eens voor tijdelijke rommel.

Ik schaam me dat ik hulp nodig heb bij het opruimen. Dat moet ik toch zelf kunnen?

Je kunt voor zovéél dingen hulp inschakelen, dus ook voor het opruimen, heel normaal. Een opruimcoach kijkt fris én professioneel naar je woning en helpt je stap voor stap verder. Ze heeft geduld en doet het samen met jou. Na een paar sessies heb je door hoe het werkt en kun je het meestal verder zelf oppakken. En zo niet, dan gaan we iets langer door.

In deze tijd is het helemaal niet nodig om hulp in te schakelen, het huis verkoopt toch wel. Waarom jou inschakelen?

Wil je je huis zo optimaal mogelijk presenteren voor een zo breed mogelijke doelgroep? En wil je je woning snel en tegen de hoogste prijs verkopen? Dan is het slim om juist wel hulp in te schakelen. Het geld heb je zo terug verdiend.

Hoeveel tijd heb je nodig voor een stylingopdracht?

Na een intakegesprek moet de klant vaak nog flink aan het opruimen. En ik maak een plan en verzamel en koop spullen. We maken een afspraak wanneer ik voor de styling kom. De klant gaat dan meestal weg, soms heb ik zelfs een sleutel van de woning. En dan ga ik ruimte voor ruimte aan de slag. In zo’n 3 a 4 uur ben ik klaar. Direct daarna worden de foto’s voor funda gemaakt.

Voor een opruimklus werk ik in sessies van 3 uur. Hoeveel sessies we nodig hebben, ligt aan de wensen van de klant, het budget en hoe snel we vorderingen maken.

Mijn woning is niet zo modern. Is het dan toch slim om jou in te schakelen?

Juist wel. Ik zal je adviseren om bepaalde spullen te verwijderen en ik zal deze aanvullen met eigentijdse meubelen en accessoires. Hierdoor ontstaat een mooie mix. Kijk maar naar de woning aan de Oranjehof in Doetinchem.

Je vraagt niet veel geld voor de styling spullen die je gebruikt. Hoe kom je hiermee uit?

Ik maak vooral gebruik van vintage spullen die ik in kringloopwinkels, op Marktplaats en Vinted vind. Ik ben altijd op zoek naar mooie spullen en ik krijg ook regelmatig leuke dingen van vrienden en familie. Ik betaal bijvoorbeeld niet meer dan vijf euro voor een kussen. Ik heb er vaak veel nodig, ze zijn erg sfeerbepalend en brengen kleur in een saai interieur.

Wat vind je van lege huizen op funda?

Verschrikkelijk! Eén voordeel: ze zijn opgeruimd, maar ze stralen geen sfeer uit én potentiële kopers kunnen vaak moeilijk bepalen hoe groot de ruimtes zijn en of hun kingsize bed erin past. Mijn advies: bel me vóórdat je het huis leeghaalt en vraag advies. Ik help je te bepalen wat weg kan en wat moet blijven staan voor de presentatie op funda. Overigens kan ik ook lege woningen stylen, maar het is gewoon veel slimmer én goedkoper om een deel van je spullen te laten staan.

Zijn mensen blij met je hulp?

Jazeker. Mensen die hulp nodig hebben bij het opruimen, weten vaak niet waar ze moeten beginnen en hebben een zetje in de juiste richting nodig. Vaak al na één sessie zie ik een ander mens die weer overzicht heeft en zin heeft om het opruimen aan te pakken. Belangrijke tip als je gaat opruimen: doe het in kleine stapjes en niet in één keer teveel, dan zakt je al gauw de moed in de schoenen.

Mensen die hun huis willen verkopen, hebben vaak geen idee hoeveel ze moeten opruimen. En ze beschikken ook niet altijd over eigentijdse spullen om het interieur een moderne uitstraling te geven. Ik help ze daar graag bij.

Hoe kan ik gebruik maken van je hulp?

Of je me nu nodig hebt voor het opruimen, plannen of stylen: bel, mail of app me. Een eerste oriënterend gesprek kost niets. We bepalen in overleg waar je hulp bij nodig hebt, welke prijs ik bereken en dan ga ik graag voor je aan de slag. Ben je benieuwd wat ik allemaal doe? Volg me op Instagram of Facebook.

https://www.molenaarvastgoedstyling.nl/wp-content/uploads/2021/10/Foto-Carmen-voor-visitekaartje-1280x1280.jpg
Molenaar Vastgoedstyling
Als professional organizer helpt Carmen je om je huis op te ruimen. Als vastgoedstylist zorgt ze ervoor dat je huis verkoopklaar is en zo optimaal mogelijk te gepresenteerd wordt voor de verkoop. Woningen die door een vastgoedstyliste onder handen genomen zijn, leveren zes tot tien procent meer op. Je hebt je investering er dus snel uit. Carmen is erkend vastgoedstylist, opgeleid door Kirsten Slager van House of KIKI.
Contact
Wilgenstraat 31, 7071 KP in Ulft
(06) 5320 4347
Social
https://www.molenaarvastgoedstyling.nl/wp-content/uploads/2021/10/Logo-House-of-Kiki-Verkoopcoach-640x456.png

2021 © Molenaar Vastgoedstyling